Niedziela, 30 marca 2014
   Kategoria >100

Rezerwat Śnieżycowy Jar

Wreszcie udało się znaleźć wolny czas w weekend i mogłem wybrać się z ekipą BS na dłuższą wycieczkę. Wybór padł na Rezerwat Śnieżycowy Jar, gdyż ze względu na ćwiczenia na pobliskim poligonie wstęp jest tam możliwy w ostatnim czasie tylko w niedzielę. Mieliśmy obawy co do tego, iż Śnieżyca Wiosenna już przekwitła (co niestety potwierdziło się), lecz mimo to wypad można udać za udany, gdyż jechaliśmy terenami o malowniczych krajobrazach, gdzie dominował przede wszystkim kompleks leśny Puszczy Zielonki. Kwitnący Śnieżycowy Jar udało mi się zobaczyć podczas zeszłorocznej, kwietniowej wycieczki z Sebastianem, więc tegoroczną stratę mogę przeboleć. Ogólnie obszar rezerwatu to bardzo ciekawe miejsce.

Wycieczkę rozpoczęliśmy jak zwykle "na torach" po 10 w składzie Pan Jurek, Mateusz, Dawid oraz ja. Pojechaliśmy najpierw jak zwykle wzdłuż S5 do Łubowa, potem Lednogóra, Rybitwy, gdzie odbiliśmy na Latalice i Krześlice (wjazd na teren pałacu niestety był dziś zamknięty). Dalej Traktem Bednarskim do Zielonki.

W Zielonce chwila przerwy na miejscu postojowym. Przy okazji stała się rzecz niebywała, udało się sfotografować Hulka Hogana!

Pan Jurek aka Hulk Hogan :D

Przez leśno-polne ostępy wyjechaliśmy wreszcie w Murowanej Goślinie.

Od razu kierując się na nową część miasta i nowy rynek.

A potem do cukierni, gdzie zjedliśmy ogromne, przepyszne drożdżówki (niestety mi zaszkodziła i męczyłem się strasznie w drodze powrotnej z bólem brzucha).

Kilka kilometrów za Murowaną Gośliną jest już cel naszej wycieczki.

Kwiatostanów już nie ma. Ludzi za to cała wuchta.

Droga powrotna nieco inną trasą. Koło Starczanowa zatrzymała nas para rowerzystów z Poznania, którzy skojarzyli Pana Jurka z bloga, oraz kazali pozdrowić Grigora :) Jak widać nawet tyle kilometrów od domów nie jesteśmy anonimowi :)

Jeszcze eksploracja opuszczonego domu w Głęboczku.

I z powrotem do Gniezna, przez Dąbrówkę Kościelną i Kiszkowo, gdzie pod Biedronką sprawdziły się przypuszczenia Pana Jurka, o pękającej ramie jego Krossa. Rysa, która wydawała się na początku tylko zarysowaniem na lakierze prawdopodobnie jest jednak pęknięciem ramy nad górnym spawem rury podsiodłowej :( Dalsza droga nudną prostą, asfaltem na Gniezno.

Po drodze jeszcze bociany się załapały do zdjęcia.

No i do domu. Świetny wypad w pięknej pogodzie :)

Mapa trasy:

Sebek - Wspominałem Micorowi o tym zamku ukrytym gdzieś pośród bloków, ale w Murowanej Goślinie Pan Jurek robił za przewodnika i tez nam zaserwowal fajne miejsca okraszone wspominkami z dawnych lat :)

Panie Jurku - Nie ma innej opcji. Jazda w takiej ekipie to czysta przyjemność :)

Anetkas - Krótki rekawek miałem aż 5 minut, bo jednak stwierdziłem że mi za zimno :P No ale niektórym było gorąco :)
- 22:28 poniedziałek, 31 marca 2014 | linkuj
No MARCINKU, nie szalej tak w tym krótkim rękawku. Boję się, że się zaziębisz, to wiosenne ciepło bywa zdradliwe... ;)

Fajna wycieczka ;)
anetkas
- 19:19 poniedziałek, 31 marca 2014 | linkuj
Fajna wycieczka oby takich więcej i w większym składzie osobowym.
- 09:56 poniedziałek, 31 marca 2014 | linkuj
Hehe - Pan Jurek z tą chustą to faktycznie do Hulka podobny :P Aż dziw że tak mało was osób zatrzymało po drodze aby porobić wspólne foto z Hulkiem :) Z śladu GPSa widzę że tych fajnych zamków w Murowanej zapomnieliście odwiedzić - ciekawe jakie nowe budynki tam doszły.
Panu Jurkowi pęka rama w tym samym miejscu co Kubie? Coś felerne ma spawy Kross przy swoich ramach.