Luty, 2014

Czwartek, 27 lutego 2014

Czerniejewo i okolice

Najpierw sam do Czerniejewa przez Nidom, Kąpiel. Powrót przez Szczytniki Czerniejewskie, Cielimowo. Potem drugi raz na rower - z Panem Jurkiem. Pętla przez Gurowo, Żydowo, Gębarzewo, Pawłowo, Baranowo, Pierzyska do Gniezna.
  Środa, 26 lutego 2014

Wierzyce

Popołudniu z Panem Jurkiem pętla do Wierzyc przez Mnichowo, Pawłowo, Czerniejewo. Powrót drogą serwisową S5.

Wtorek, 25 lutego 2014
   Kategoria >100

Skarpa Wierzbiczany, nocny Skorzęcin

Wczesnym popołudniem wybrałem się wraz z Micorem na skarpę nad Jeziorem Wierzbiczany w celu obadania tamtejszych zjazdów i podjazdów. Warunki w terenie były wyśmienite, więc jazda była przednia i dawała masę satysfakcji. Nawet był "plusk" przez strumyk w jarze przy jeziorze ;)

Dalej pojechaliśmy nad Jezioro Jankowskie Micorowym wariantem trasy, którym jechałem pierwszy raz i nawet w pewnym momencie nie potrafiłem określić gdzie jestem (tyle tysięcy kilometrów przejechane rowerem, a człowiek nie zna niektórych dróg 15km od domu) :D. Nad jeziorem najpierw krótka przerwa na plaży.

Potem sprawdziliśmy singielki na skarpie, które również były w świetnym stanie i nawet udało się przejechać ponoć najbardziej "hardkorowym" zjazdem i podjazdem z gnieźnieńskiego maratonu. Nie wiem dlaczego niektórzy musieli tam schodzić z roweru :P Na koniec terenem przez Jankówko do domu.

W domu zrobiłem sobie przerwę na jedzenie i dalej na rower, tym razem najpierw kierunek Witkowo, gdzie miałem się spotkać z Uzielem, w celu dalszej jazdy do Skorzęcina. O 18.25 byłem już w Witkowie (cała trasa pod wiatr), poczekałem kilka minut na Uziela i razem ruszyliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego w Skorzęcinie. Zajechaliśmy na molo, zrobiliśmy przerwę na posilenie się i czas na powrót - tym razem z wiatrem. W Witkowie rozdzielam się z Uzielem i do domu wracam tą samą drogą, którą jechałem w pierwszą stronę czyli przez Małachowo, Arcugowo, Niechanowo i Goczałkowo. Kilka minut przed 21 jestem w domu, tak więc powrót był ekspresowy :)
  Poniedziałek, 24 lutego 2014
   Kategoria >100

Wenecja, Biskupin

Rano telefon od Pana Jurka z propozycją wyjścia na rower. Miałem dziś wolny czas, więc oczywiście przystałem na propozycję. Zaproponowałem Biskupin, więc ruszyliśmy. W pierwszą stronę było elegancko z wiatrem. Najpierw na Dębówiec, po czym wjechaliśmy w Lasy Królewskie i przejeżdżając obok grobu Żołnierza Napoleońskiego dojechaliśmy do skrzyżowania przed Gołąbkami. Następnie przez Gościeszyn, Ryszewo i Szelejewo dojechaliśmy do Gąsawy. Kawałek za Gąsawą krótki przystanek na przystanku autobusowym z punktem widokowym na Jezioro Godawskie.

Pałucki żuraw.

Rzeczony przystanek z punktem widokowym ;)

Pałucki krajobraz.

Pan Jurek :)

Stamtąd zjechaliśmy w dół, do Wenecji.

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji

Kilka machnięć korbą i jesteśmy w Biskupinie.

Powrót już w zdecydowanie wietrznej atmosferze, choć tak naprawdę ostatnie 20km było najgorsze i trochę dało w kość. Po drodze Marcinkowo Górne z pomnikiem Leszka Białego.

Jezioro Rogowskie.

Krzyżówki.

Z Rogowa przez Rzym, Kowalewo, Mieleszyn, Zdziechowę do Gniezna. Na koniec dokręcanie do setki na gnieźnieńskiej "Wenecji".
  Niedziela, 23 lutego 2014

Nocne miasto

Czwartek, 20 lutego 2014

Strzyżewo Kościelne, Kalina

Najpierw podjechałem pod Kaufland do Paczkomatu odebrać przesyłkę. Następnie rundka po okolicy z zahaczeniem wreszcie o teren w okolicy Jeziora Jankowskiego i Jeziora Wierzbiczany. Pięknie, słonecznie i ciepło. Aż żałowałem, że nie wziąłem aparatu. Udało się całość trasy przejechać wreszcie za dnia :)

Trasa: Gniezno-Wełnica-Dębówiec-Strzyżewo Kościelne-Strzyżewo Paczkowe-Lulkowo-Kalina-Wierzbiczany-Szczytniki Duchowne-Kędzierzyn-Żelazkowo-Goczałkowo-Gniezno
  Środa, 19 lutego 2014

Pierzyska

Miało być 40 km ale zaczęło padać i straciłem ochotę na dalszą jazdę.

Trasa: Gniezno-Dalki-Mnichowo-Pawłowo-Baranowo-Pierzyska-Woźniki-Gniezno
  Wtorek, 18 lutego 2014

Niechanowo, Lubochnia, miasto

Dziś bardzo podobna trasa do wczorajszej, z tym że zamiast dojechać do Trzuskołonia wcześniej zawróciłem i zahaczyłem jeszcze o Lubochnię. Mimo że krajobrazowo trasa jest nudna to i tak bardzo lubię jeździć po tamtych okolicach głównie przez nie najgorszy asfalt i prawie zerowy ruch na drogach. Jedzie się bardzo relaksacyjnie :) Dziś ponownie połowa trasy po zmierzchu.

Trasa: Gniezno-Szczytniki Duchowne-Kędzierzyn-Niechanowo-Marysin-Nowa Wieś Niechanowska-Kędzierzyn-Szczytniki Duchowne-Wola Skorzęcka-Lubochnia-Wierzbiczany-Gniezno (objazd miasta).
  Poniedziałek, 17 lutego 2014

Miroszka, Trzuskołoń

Na nowych oponach - Continental Race King 2.0. Zadowolenie pełne. Na asfalcie 3 razy cichsze od Karmy i suną gładko jak semi-slicki :)

Trasa: Gniezno-Szczytniki Duchowne-Kędzierzyn-Niechanowo-Miroszka-Trzuskołoń-Nowa Wieś Niechanowska-Kędzierzyn-Szczytniki Duchowne-Gniezno (objazd miasta).
  Niedziela, 16 lutego 2014

Modliszewo, Łabiszynek, miasto

Z Panem Jurkiem i Dawidem po okolicznych wioskach. Strasznie dziś wiało i pod wiatr była totalna masakra, ale wolnym tempem trochę pojeździliśmy i pogadaliśmy :) Na samym początku już miałem laczka. Dwa kolce przebiły oponę. Serwisu musiałem dokonać prawie że pod kościołem :)

Trasa: Gniezno-Braciszewo-Obora-Obórka-Zdziechowa-Modliszewo-Łabiszynek-Goślinowo-Wełnica-Gniezno