Sobota, 24 maja 2014

XV Gnieźnieński Rajd Rowerowy

Na dzisiejszą sobotę zaplanowaliśmy wziąć udział w organizowanym przez Polski Klub Ekologiczny Koło w Gnieźnie - XV Gnieźnieńskim Rajdzie Rowerowym. Imprezie towarzyszyło oficjalne otwarcie szlaków rowerowych wytyczonych przez Starostwo Powiatowe oraz Gnieźnieński Klub Kolarstwa Górskiego. Meta dzisiejszego rajdu usytuowana była w Dziekanowicach - w karczmie obok Muzeum Pierwszych Piastów.

Zbiórka na gnieźnieńskim rynku o 9.30.

Kawałek trasy - ulicami miasta przejechaliśmy razem z grupą. Jednak na ul. Powstańców Wielkopolskich nie daliśmy rady utrzymać prędkości i razem z kilkuosobową grupką pojechaliśmy na metę własną trasą i własnym tempem :)

Wspólna fotka z naszą grupką na mecie rajdu :)

Jako że byliśmy pierwsi, mogliśmy do woli najeść się rajdowymi smakołykami w postaci świeżego, wiejskiego chleba ze smalcem i kiszonym ogórkiem oraz grochówką :) Za pozostałymi uczestnikami rajdu czekaliśmy chyba z 2 godziny. W międzyczasie trochę popadało i przeszła burza (ale bokiem i nas nie dosięgła). Posiedzieliśmy sporo czasu, pogadaliśmy, pośmialiśmy się i pomknęliśmy z powrotem nieco inną trasą. Fajny dzień wyszedł :)

A w godzinę po powrocie przeszła burza.

Ale wydaje mi się, że Was widziałem, Pana Jurka z charakterystycznym zarostem kojarzę. Albo ktoś podobny jechał :)
rmk
- 19:54 sobota, 24 maja 2014 | linkuj
sebekfireman - Żałuj, bo mogliśmy brać do woli pysznych skibek świeżutkiego chleba :)

rmk - My w tej grupie nie jechaliśmy. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do rajdowego tempa, więc postanowiliśmy na metę dojechać sami w kilkuosobowej grupce. Przejechałem kawałek w tym tłumie rowerzystów i też miałem dość - przy 10-15km/h ciężko utrzymać równowagę, w dodatku bez przerwy ktoś zajeżdża drogę, no ale fajnie że tylu rowerzystów zmobilizowało się dziś do jazdy rowerem :)
- 19:18 sobota, 24 maja 2014 | linkuj
No nieźle nieźle, chyba mijaliśmy się dzisiaj na trasie :)) W okolicach Siemianowa na szutrowej drodze mijałem wielką grupę rowerzystów z Gniezna, więc zapewne byłeś tam i Ty :) O ile na początku cieszyłem się, że widzę tak wielu rowerzystów to później było coraz gorzej, jechałem "pod prąd" Waszej trasy i kompletnie nikt nie ustępował mi choć skrawka drogi. Grupa jechała całą szerokością, ja musiałem cisnąć po trawie :| Ale super sprawa spotkać taką ilość rowerzystów na trasie :)
rmk
- 19:03 sobota, 24 maja 2014 | linkuj
A ja całkowicie zapomniałem o tym rajdzie. Naczytałem się co smacznego jedliście i muszę iść zjeść kolację bo zgłodniałem :P
- 18:33 sobota, 24 maja 2014 | linkuj
Fajny udany dzień na rowerku.