Środa, 19 września 2012 Kategoria Bałkany, Zagranica

Bałkany 2012 - Dzień 5

Bałkany 2012 - Dzień 5/12 - Cetinje, P.N. Lovćen, Njeguši
Według programu dziś mieliśmy przejechać "trudny górski etap". Po przejechaniu kilkuset metrów mieliśmy przed sobą ciągnący się w nieskończoność podjazd. W ogóle dzisiejszego dnia było znacznie więcej podjazdów niż zjazdów. Wszak trzeba się było wdrapać niemal z poziomu morza do wysokości przekraczającej 1100 m n.p.m.

Rijeka Crnojevica i Cetinje to niektóre z dzisiejszych przystanków na trasie © marcingt

Rijeka Crnojevića © marcingt

Droga wiła się cały czas do góry.

Droga w kierunku Cetinje © marcingt

Po kilkudziesięciu kilometrach docieramy wreszcie do Cetinje - dawnej stolicy Czarnogóry. Obecnie w mieście znajduje się rezydencja prezydenta Czarnogóry oraz Monaster Narodzenia Matki Bożej - jeden z najważniejszych klasztorów w państwie.

Monaster Narodzenia Matki Bożej w Cetinje © marcingt

W mieście część grupy zakończyła dzisiejszą rowerową wycieczkę i dalszą trasę do miejsca noclegowego pokonali autokarem. Najwytrwalsi jednak jechali do końca :)