Poniedziałek, 11 lutego 2013

Tuning GieTeka

Wzorem innych bikestatowiczów, przygotowujących swoje rumaki do nowego sezonu, korzystając z gorszej pogody także postanowiłem doposażyć swój podstawowy rower.

Na pierwszy ogień poszła wymiana amorka. Ciężkiego jak kowadło Suntoura XCM wymieniłem na bajecznie lekkiego Foxa (model 32 F80RL). Przy okazji napompowałem go według zaleceń manuala do swojej wagi, aczkolwiek pewno w miarę jeżdżenia będę musiał i tak dobrać idealne do siebie ciśnienie. Na zdjęciu załapały się także nowe opony - Kendy Karmy 2.0 Kevlar. Generalnie poprzednie Maxxisy mają jeszcze sporo bieżnika, ale niestety tylna opona posiada rozcięcie powodujące tworzenie się balona na oponie, więc trzeba było ją wymienić. Drugą mam na zapas ;)

Wymianie uległa także kaseta - na Shimano Alivio CS-HG51-8 11-30t, czyli dokładnie taka sama jaką posiadam obecnie w Kellysie i jestem z niej w 100% zadowolony.

Nowy łańcuch - Shimano Alivio CN-HG50, czekający na skrócenie i założenie.

Prosta kierownica - Ritchey Pro 580mm, kupiona jako używana za dobrą cenę ;)

Rower już prawie gotowy, aczkolwiek w trakcie sezonu nie wykluczam jeszcze zmian - wymiany obręczy na lżejsze oraz wymiany sztycy na taką z offsetem, gdyż przy zmniejszeniu skoku amortyzatora zmieniła się lekko geometria roweru i być może w celu polepszenia komfortu jazdy trzeba będzie przesunąć lekko siodło do tyłu.

Maszyna prezentuje się elegancko, jak z wystawy:)
jelon85
- 22:08 wtorek, 12 lutego 2013 | linkuj
sebekfireman - No na samym lisie chyba z kilogram zszedł na wadze, no ale coś musi zostać żeby nie odfrunął :P

kamilzeswaja - Spinkę mam SunRace, ale używałem też kiedyś do takiego łańcucha spinkę KMC i żadnej różnicy nie zauważyłem.
- 17:58 wtorek, 12 lutego 2013 | linkuj
Mam taki sam łańcuch. Jaką masz spinkę?
kamilzeswaja
- 17:33 wtorek, 12 lutego 2013 | linkuj
Ale sobie tuning rowera walnąłeś - LISa konkretnego zamontowałeś :)
Po takim odchudzeniu rowera, jeszcze go wiatr porwie :P
- 16:25 wtorek, 12 lutego 2013 | linkuj
Solidny tuning :-)
panther
- 10:27 wtorek, 12 lutego 2013 | linkuj
No no, amor pierwsza klasa, podobnie jak i oponki - rozsądny wybór, ja po 2 sezonach przełożyłem przednią na tył i jest prawie jak nowa :)
k4r3l
- 20:29 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj
Ale ładny rowerek
- 19:31 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj
Zajebisty amor! Gratuluje zakupu! Co do Karm, to jakoś mnie one nie przekonały. Jedna z opon dostała bardzo szybko bicia.pozdrawiam!
TomliDzons
- 19:02 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj
zip też dobry, a jak nie planujesz dobić amora na jakichś ostrych dropach to 20% też jest OK
z3waza
- 18:13 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj
Marek1985 - A wszystko po to żeby jeździło się komfortowo :)

z3waza - SAG zmierzyłem sobie tzw. zipem, aczkolwiek ciśnienie sobie dobrałem chyba za małe, bo się ugina na jakieś 20%.
- 18:03 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj
Najlepiej ustawić SAG - czyli wstępne ugięcie - na 10% skoku amortyzatora. Ponieważ amorek ten nie ma gumki na ślizgu - można zawiązać gumkę recepturkę albo zaznaczyć ugięcie zmywalnym pisakiem. Ugięcie wstępne najlepiej mierzyć siedząc na rowerze - przydatna do tego jest druga osoba co przytrzyma Ciebie na rowerze i zaznaczy na ile ugiął się amortyzator.