Środa, 27 lutego 2013

Wieczorny trening z Jerzyp1956

Kolejny dzień popołudniowo-wieczornej jazdy z Jerzyp1956. Warunki do jazdy naprawdę znakomite - temperatura na plusie i bezwietrznie. Trasa dziś nieco zmieniona. Najpierw przez Mnichowo, Pawłowo do Czerniejewa. Tam krótka przerwa na zdjęcie. Przy okazji spacerujący tam pan ochroniarz powiadomił nas, że pałac został kupiony przez jakiegoś obcokrajowca i że nie można przekraczać bramy prowadzącej do pałacu (na szczęście park wokół pałacu nie został sprzedany). Tak więc po raz kolejny dobro narodowe trafia niestety do rąk jakichś przypadkowych ludzi, którzy z Polską mają niewiele wspólnego i dla których liczy się tylko kasa. Pewno zrobią tam jakiś luksusowy hotel, do którego będą przyjeżdżać bogacze zza Odry, bo przeciętnego Polaka na pewno nie będzie na takie coś stać. No ale z drugiej strony jakby miał ten pałac jeszcze bardziej niszczeć...

W każdym razie, dalej pojechaliśmy w stronę Niechanowa, przez m.in. takie wioski jak Pakszyn (gdzie widzieliśmy chowającego się w krzakach lisa), Szczytniki Czerniejewskie, Grotkowo, Malczewo. Z Niechanowa już przez Kędzierzyn do Gniezna.

Na koniec jeszcze fotka zrobiona przez pana Jurka, bo mi na takich wieczornych jazdach za bardzo się nie chce robić zdjęć. Raz że najczęściej jeżdżę przez oklepane do granic możliwości okoliczne miejscowości, które fociłem już nie jeden raz. Dwa, że w tej szarudze przeważnie krajobraz nie prezentuje się zbyt okazale.

Na szczęście pałac jest wpisany do rejestru zabytków, więc automatycznie kupujący zobowiązał się o niego dbać. Oby konserwator go dopilnował.
romulus83
- 21:15 sobota, 2 marca 2013 | linkuj
Nawet nie wiedziałem o tym pałacu w Czerniejewie. To czasami Wy nie kupiliście tego pałacu? Bo widzę że poza bramę udało wam się wejść :P
- 13:40 czwartek, 28 lutego 2013 | linkuj
Co do pałacu, to stety czy niestety nie ma alternatywy - albo ktoś to odnowi i zrobi na bogato i dla bogatych albo nikt tego nie odnowi. Może i lepiej, gdyby to należało np. do samorządu i służyło w jakiś sposób ogółowi społeczeństwa, ale samorządy niestety nie gwarantują ani środków na remont ani efektywnego zarządzania w przyszłości.
lukasz78
- 22:20 środa, 27 lutego 2013 | linkuj
Tu nie chodzi o "piękne" prezentowanie się przyrody, bo nasza polska przyroda pięknie prezentuje się zawsze i bez względu na okoliczności pogodowe. Tutaj bardziej chodzi o udokumentowanie zmieniającej się aury, choćby nawet codziennie jeździć tą samą drogą, to za każdym razem spojrzenie na widok uchwycony na zdjęciu daje inne odczucia. Z rowerowaniem jest właśnie coś na ten styl, że mógłbym codziennie jeździć tą samą trasę, a za każdym razem dzieje się coś innego np. wiatr wieje z innej strony, śniegu więcej stopniało, sarna na polu przebiegnie, albo tir przejedzie zbyt blisko - czyli trasa ta sama, a zdarzenia zawsze inne, dlatego zawsze wstawiam zdjęcia, bo mnie i innych ludzi ciekawi zmieniające się z dnia na dzień otoczenie.
BO LICZY SIĘ PASJA!
grigor86
- 21:50 środa, 27 lutego 2013 | linkuj
Dzisiejsze warunki pogodowe były bardzo zachęcające do jazdy:) Niestety Polacy nadal nie potrafią doceniać własnych dobrodziejstw historycznych i kulturowych, a obcokrajowcy zacierają tylko ręce:/