Niedziela, 28 kwietnia 2013
   Kategoria >100

Mieleszyn, Kłecko, Pola Lednickie, okolica

Po południu udało się wyciągnąć na rower Kubę, szybki dojazd na "Wenecję" i ruszamy. Z racji tego, że ostatnio wciąż jeździliśmy na wschód od Gniezna (w związku z wiatrem) dziś postanowiliśmy pozwiedzać północno-zachodnie tereny naszego powiatu. Wymyśliłem, że pojedziemy przez Pyszczyn, Modliszewo, Modliszewko i Nowaszyce do Mieleszyna.

Zbój Maciej z Modliszewa ;)

Mieleszyn z oddali.

Stamtąd przez parę następnych wiosek docieramy do Kłecka.

Kościół św. Jerzego i św. Jadwigi w Kłecku.

Następnie zahaczamy o Gorzuchowo i docieramy do Zakrzewa.

W Gorzuchowie znajduje się miejsce pamięci poświęcone spalonym na stosie przed ponad 250 laty (w 1761 r.) dziesięciu zielarkom oskarżonym o czary.

Zielarka z Gorzuchowa.

Pałac w Zakrzewie z nieco innej perspektywy.

Gorzelnia w Zakrzewie.

Z Zakrzewa malowniczą, krętą, leśną drogą przez Kamionek docieramy do Imiołek i na Pola Lednickie.

Przed stanicą harcerską w Imiołkach.

Pola Lednickie.

Tam też zabraliśmy się za poszukiwania kilku keszy, z których udało się znaleźć zaledwie 1. Reszta była słabo opisana, a krążący wokół ludzie nie pozwalali na intensywniejsze poszukiwania. Jeden kesz ukryty był dość wysoko na drzewie zwisającym nad wodami jeziora. Nie chcieliśmy skończyć jak Grigor, więc sobie go podarowaliśmy.

Z Imiołek do Gniezna dojechaliśmy DW197.

Brakujące do setki 20km dokręciłem jeszcze wieczorem wraz z Panem Jurkiem i Mateuszem, pętelką przez Goczałkowo, Żelazkowo, Kędzierzyn.