Środa, 10 lipca 2013
   Kategoria >200, Ciekawe wycieczki

Pierścień Dookoła Poznania

Pomysł powstał 2 dni wcześniej :) O 6.00 wyjazd. Najpierw do Mnichowa po Dawida, później już wspólnie mocnym tempem przez Czerniejewo i Pobiedziska do Promna, gdzie postanowiliśmy rozpocząć poznański ring.

Jazda w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a więc najpierw udajemy się szutrami w kierunku Puszczy Zielonki.
Micor spogląda na tablicę obok Jeziora Wronczyńskiego.

Jazda Traktem Bednarskim.

Betonka koło lotniska w Bednarach.

Sanktuarium Matki Bożej Dąbrowieckiej w Dąbrówce Kościelnej.

Przejeżdżamy Puszczę Zielonkę wszerz, mijamy Murowaną Goślinę i w Biedrusku przekraczamy Wartę.

W dni powszednie nie można przejeżdżać drogą przez poligon, dlatego wybieramy alternatywną trasę przez Radojewo i Suchy Las.

Dziewicza Góra w oddali.

Widok z okolic Góry Morasko na Poznań.

W Suchym Lesie przerwa pod Biedronką. Później przebijamy się przez miasto z powrotem do pierścienia.

Ulica Podjazdowa w Kiekrzu.

Za tym znakiem podążaliśmy.

Wiatrak-holender w Rogierówku koło Kiekrza.

Później czekał nas nudny fragment Pierścienia, głównie drogami polnymi.

Taaa jasne :D

Przez Stęszewko i przez Wielkopolski Park Narodowy docieramy na Osową Górę, koło Mosiny. Wcześniej jeszcze objazd trasy XC oraz DH w okolicy wieży widokowej. Zjeżdżamy na dół do Tesco, później wspinamy się ulicą Pożegowską. Widoczki z wieży :)

Władowaliśmy się z rowerami na wieżę :)

W międzyczasie niebo się troszkę zachmurzyło, właściwie to zrobiło się granatowe, ale co tam ;) Deszcz nas jakoś szczęśliwie omijał.

Przerwa pod Osową Górą.

Skoro był podjazd to musi być i zjazd. Na Pożegowskiej wyciągamy ponad 70km/h, ustanawiając nasze nowe rekordy prędkości na rowerze :)

Dalsza droga Pierścienia wiedzie do Rogalina.
Wysoki poziom Warty w Rogalinku.

Rogalińskie dęby.

Pałac Raczyńskich w Rogalinie.

Kościół św. Marcelina w Rogalinie.

Z Rogalina do Kórnika.
Zamek w Kórniku.

Potem znów polami przez Gądki, Tulce, Gowarzewo, Trzek do Kostrzyna. Od Tulec do Trzeka jedziemy za ciągnikiem-szambiarką prawie 40km/h :)

Rynek w Kostrzynie.

Ostatnie kilometry Pierścienia i docieramy z powrotem do Promna.
Tu zaczynaliśmy i tu skończyliśmy objazd Pierścienia.

Powrót do domu identyczną trasą. Pod koniec ciężko już było usiedzieć na siodełku, przydało by się chyba jakieś lepsze.

Wyjazd zaliczam do udanych. Pogoda się udała. Dzięki Micor za wspólną jazdę :)

Mapa trasy:

Gratuluję pokonania konkretnego dystansu oraz rekordu prędkości! Bardzo fajna fotorelacja!
jelon85
- 21:29 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
W przeddzień Twojego wyjazdu w radiu Merkury mówili o tym źródełku koło Dopiewa. W radiu podawali, że nazywa się Żarnowiec. Taka też nazwę ma w moim atlasie wielkopolski. To jedyne w wlkp źródełko o górskim charakterze. Planuję je odwiedzić jeszcze tego lata.
romulus83
- 19:53 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Znak kurz ... stoi juź od dwóch lat.
Najśmieszniejsze tam jest to że lokatorzy domu za znakiem powinni mieć zamomtowane lustro na progu bo droga biegnie obok ściany chałupy !
Ekstra wycieczka !
Jurek57
- 19:27 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
jerzyp1956 - Rekordowy dzień wyszedł. Rekord prędkości i kilometrów w terenie.

romulus83 - Dzięki. Dobrze się jeździ od początku tego miesiąca i trochę tych kilometrów już się nakulało.

kubolsky - Dzienks. Zobaczymy, choć tyle km na razie nie mam ochoty jechać :)

sebekfireman - Dzięki. W górach za dużo serpentyn, a w Mosinie prosta droga, porządny asfalt i droga z pierwszeństwem przejazdu. Znak "kurz i pył" oczywiście tylko dla samochodów. Tylko koszulka stara-nowa :)

panther - Również dzięki i pozdrawiam.

ekarol - Na poligonie były chyba ćwiczenia, bo było słychać strzelanie, więc dobrze że nie pojechaliśmy jednak. Troszkę przygotowania i można jechać cały pierścień :)

Jarekdrogbas - Dzięki. Spodobał mi się ring i pewno go jeszcze nie raz przejadę, tylko z wyższą średnią :)

bobiko - Dokładnie. Pogoda się udała choć były chwile zwątpienia.

mikadarek - No mamy troszkę rowerowego świra po prostu !

micor - Jeszcze raz dzięki za towarzystwo, trzeba obmyślać następne hardkorowe trasy :)
- 19:06 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Ale jesteśmy zdrowo walnięci w korby :D :D. Trzasnąć grubo ponad 200 km- takie tam kółeczko wkoło Poznania- a co tam :D. Również dzięki za zajebisty wyjazd, oby więcej takich :)
micor
- 13:26 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
No to poszaleliście...
mikadarek
- 13:04 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Trzeba przyznać, mega wyjazd i trafiliście z tą pogdoą bo dziś z deka ... ;)
bobiko
- 12:25 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Garatki dystanu.Zdjęcia jak najbardziej znane mi są z moich wczesniejszych ataków z JP na ring;-)
Jarekdrogbas
- 11:57 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Rowerzystom w ciągu tygodnia nie wlepiają mandatów na terenie poligonu. Autem to już inna sprawa.

Konkretny dystans. Zaliczyć ten pierścień to mój cel ale chyba dopiero na przyszły sezon. W sobotę dopiero pierwsza próba przekroczenia "100" jednego dnia :D
ekarol
- 11:43 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Świetna wycieczka. Dystans konkretny. Gratuluję :-)
Pozdrawiam serdecznie
panther
- 11:16 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Nieźle zaszaleliście. Gratuluję rekordu prędkości - jak widać łatwiej go zrobić u nas niż w górach :P Hehe - ten znak "kurz i pył" ciekawy.
Widzę nowy strój :P
- 11:03 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Fotki obejrzałem ,wyjazd się spełnił pierścień zaliczony.Kawał drogi zjechaliście,ponad dwieście i to grubo ... super wyczyn.
- 10:32 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Konkretny dystans! Gratsy! Oby w weekend pogoda przypasowała, to coś podobnego walniemy ;)
kubolsky
- 08:54 czwartek, 11 lipca 2013 | linkuj
Gratulacje za dystans, prędkość i drugie miejsce w Top 10.