Wtorek, 6 sierpnia 2013
   Kategoria Morze, Wzdłuż Bałtyku

Wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - dzień 1/5

Pomysł na wyjazd powstał bardzo spontanicznie, zaledwie kilka dni wcześniej z inicjatywy Pana Jurka. W trybie błyskawicznym musiałem zacząć przygotowywać się do wyjazdu w postaci zakupu sakw i bagażnika oraz przygotowania trasy. Przygotowania poszły bardzo sprawnie. Ekipa również się wyklarowała i ostatecznie na objazd wybrzeża ruszyły 4 osoby - jerzyp1956, lorak88 oraz mateuszp1999.

2 dni wcześniej zakupiliśmy bilety na pociąg InterRegio Gniezno-Świnoujście z przesiadką w Poznaniu.

We wtorek o 10.00 zbiórka na dworcu PKP w Gnieźnie skąd ruszamy na wybrzeże. Podróż, mimo że w pociągu bez przedziałów dla rowerów przebiegła w miarę wygodnie, ze względu na niewielką ilość pasażerów. Po 16.00 meldujemy się w Świnoujściu. W Szczecinie niezłego stracha narobiła nam burza oraz intensywny opad deszczu. Na szczęście im bliżej Świnoujścia byliśmy, tym pogoda się poprawiała.

W Świnoujściu najpierw przeprawa promem do centrum - na wyspę Uznam. Tam szybko przemieściliśmy się na plażę.

Mały objazd Świnoujścia.

Później powrót promem na drugą część Świnoujścia. Zrobiło się już troszkę późno, więc postanowiliśmy za miejsce noclegowe obrać kemping w Międzyzdrojach. Dojazd ze Świnoujścia międzynarodowym szlakiem rowerowym wzdłuż Bałtyku - R10.

Na kempingu.

Na koniec dnia jeszcze nocne zwiedzanie Międzyzdrojów :)