Czwartek, 17 kwietnia 2014

Skorzęcin z Micorem

Popołudniowy wypad do Skorzęcina z Micorem. Najpierw jednak postanowiliśmy podjechać pod "3 mosty" zeksplorować m.in. opuszczone budynki dawnego towarowego dworca kolejowego oraz bardziej współczesną wieżę kolejową. Opuszczonych budynków jest w tamtej okolicy więcej, ale są mocno zarośnięte krzakami i ciężko z rowerem się do nich dostać, w każdym razie jeszcze tam wrócimy, bo daleko nie jest :) Kiedyś może wybiorę się na taką kolejową wycieczkę, bo Gniezno było niegdyś bardzo ważnym węzłem kolejowym i ma bogatą historię kolejową. Miejsc godnych zaprezentowania na fotografii jest mnóstwo, chociażby zabytkowa parowozownia - jedna z największych w Europie, stacja kolei wąskotorowej, czy też niezliczona liczba innych budynków infrastruktury kolejowej.

Kiedyś tętniło tu życie, teraz wszystko niszczeje.

Następnie pokręciliśmy w kierunku Skorzęcina, przez Szczytniki, Kędzierzyn, NWN, Trzuskołoń, Sokołowo do ośrodka wypoczynkowego.

Posiedzieliśmy na molo ponad pół godziny po czym udaliśmy się w drogę powrotną - przez Witkowo (całą drogę cisnęliśmy ostro). We Witkowie chwila przerwy pod Biedronką, bo mi zaczynało odcinać prąd, a nie wziąłem ze sobą nic do jedzenia. Z Witkowa bokami przez wioski oraz Niechanowo do Gniezna :)

Na eksplorację dokładniejszą tych budynków trzeba się chyba spieszyć, gdyż kolej wyburza ostatnio wszystko - w każdym razie u mnie w gminie wyburzyli wszystkie budynki z tym napisem "Obiekt wyłączony..."
Szkoda że kolej tak upadła i jedyne kierunki jakie można wybrać to tylko wschód albo zachód :/
- 11:09 sobota, 19 kwietnia 2014 | linkuj
Marek1985 - No niestety taka kolej rzeczy. Na zachodzie inwestuje się w kolej i raczej takie przygnębiające widoki nie są zjawiskiem powszechnym.

Anetkas - No jasne, że "nadwieś". W końcu wszystkie drogi prowadzą do Niechanowa. Moja pierwsza dalsza wycieczka rowerowa w życiu była z tego co pamiętam właśnie do Niechanowa :)

Jelon85 - Dużo jeszcze jest miejsc w okolicy do zwiedzania. Ja pod trzema mostami setki razy przejeżdżałem, a wczoraj pierwszy raz w życiu zawitałem koło tych budynków.

Micor - Tak jest. Bardzo ładne :)
- 20:10 piątek, 18 kwietnia 2014 | linkuj
Hmm piękne opuszczone budowle ;)
micor
- 06:11 piątek, 18 kwietnia 2014 | linkuj
Fajny pomysł mieliście na eksplorację tych kolejowych pustostanów. Tyle razy przejeżdżam pod "trzema mostami" i zawsze korci mnie żeby się tam zatrzymać i obejść to...
Niezły widok z tej wieży się rozciąga!
jelon85
- 20:12 czwartek, 17 kwietnia 2014 | linkuj
"przez wioski oraz Niechanowo" ... :) Widzę Marcinku, że Niechanowo to dla Ciebie "nadwieś"hihiihih :) Swój chłop jesteś, mile widziany :P