Poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Rogowo i okolice

W godzinach przedpołudniowych wybraliśmy się w składzie Pan Jurek, Micor oraz ja do Rogowa. W pierwszą stronę trasa przebiegała przez Pyszczyn, Krzyszczewo, Modliszewo, Modliszewko następnie przez las do Nowaszyc oraz dalej przez Dziadkowo. Po drodze do Rzymu zrobiliśmy popas nad Jeziorem Zioło, w miejscu w którym w dawnych czasach Pan Jurek łowił ryby.

Jezioro Zioło (fotki kiepskie, bo robione telefonem).

Następnie przed Rogowem wyhaczyliśmy fajny singielek idący trasą na nasypie zlikwidowanego w latach 90. odcinka kolei wąskotorowej Gąsawa-Rzym.

Poniżej film z 1994 roku, przedstawiający bodaj ostatni kurs na tej trasie.

Obecnie pociągi wąskotorowe Żnińskiej Kolei Powiatowej kursują jedynie na trasie Żnin-Wenecja-Biskupin-Gąsawa.

W Rogowie wyjechaliśmy obok kościoła św. Doroty, który 3 tygodnie temat uległ poważnemu zniszczeniu - w wyniku pożaru spłonęły dwie wieże oraz dach kościoła.

Na rynku w Rogowie ponowna przerwa na wygrzewanie się na słońcu (w pierwszą stronę nieźle nas wywiał zimny wiatr).

Z Rogowa powrót do domu urokliwą trasą przez Rezerwat Mięcierzyn, następnie obok Rezerwatu Długi Bród (wyczytałem, że został w tym roku zlikwidowany) przez Lasy Królewskie. Pokręciliśmy się po nowo odkrytych leśnych duktach i wyjechaliśmy w Ganinie. Skąd już przez Strzyżewo Kościelne (postój przy Jeziorze Strzyżewskim) i Wełnicę do Gniezna.

To były fajne czasy jak przez Rogowo przejeżdżała wąskotorówka:)
Teraz na pewno żałują, że tory usunięte, a chociaż na dinozaury by ciuchcia sobie jeździła...
jelon85
- 18:22 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj
Przypomniałeś mi właśnie gdzie mam w najbliższym czasie po pracy jechać - do Rogowa i Mięcierzyna :)

anetkas - bo kolejnictwo to bardzo interesująca tematyka :)
- 13:54 wtorek, 22 kwietnia 2014 | linkuj
anetkas - Nie myślałem w sumie nigdy o tym, żeby być kolejarzem, ale kolejki lubię, zwłaszcza te wąskotorowe - z sentymentu. Codziennie taka kolejka z węglem czy burakami z cukrowni przejeżdżała koło mojej podstawówki i pamiętam, że mnie zawsze fascynowała :)

romulus83 - Hehe, też się zastanawialiśmy, ale żadnego nie znaleźliśmy. W dodatku woda w jeziorze jest koszmarnie brudna, ale sam akwen naprawdę jest sporej wielkości. Z tą żnińską kolejką też miałem pierwszy raz "do czynienia" w latach 90. podczas jakiejś wycieczki :)
- 20:39 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj
Że tam łowił to się nie dziwię. Pełny chill out po prostu :D
z3waza
- 20:34 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj
Jakie zioło rośnie nad Jeziorem Zioło? ;) W ''94 r. miałem szkolną wycieczkę do Biskupina. Jechałem wtedy tą kolejka na odcinku Gąsawa - Biskupin. W Gąsawie podczas oczekiwania na pociąg, próbowaliśmy z kumplem wdrapać się na wagoniki towarowe, ale opiekunowie grupy skutecznie nam to utrudnili. :)
romulus83
- 20:09 poniedziałek, 21 kwietnia 2014 | linkuj
No jak ładnie :) Marcinek Ty to chyba za dzieciaka chciałes być kolejarzem, bo strasznie się interesujesz kolejką zauważyłam :)