Wtorek, 22 kwietnia 2014
   Kategoria Ciekawe wycieczki

Rękawczyn, Jezioro Kamienieckie

Początkowo nie miałem w planach na dzisiaj jakiejś większej wycieczki, tylko zwykłe, krótkie kręcenie się po mieście i okolicy, ale ładna pogoda zachęciła mnie do tego, żeby jednak gdzieś dalej wyskoczyć razem z gnieźnieńską ekipą BS :)

Jak zwykle spotkanie na torach. Na początku z Panem Jurkiem i Mateuszem stwierdziliśmy, że pojedziemy w okolice Pobiedzisk i PK Promno, ale gdy przyjechał Micor, zaproponował Jezioro Kamienieckie i pagórki w lesie w okolicach Rękawczyna. Sam tam wybierałem się od dawna, bo mimo że daleko tam nie jest, to nigdy tam nie byłem, a koło Jeziora Kamienieckiego przejeżdżałem w zeszłym roku i pamiętałem, że bardzo mi się spodobał tamtejszy krajobraz. Przystaliśmy na propozycję Dawida i ruszyliśmy. Najpierw na Krzyżówkę.

Potem Gaj, skąd szlakiem rowerowym dojechaliśmy do miejscowości Ostrowite Prymasowskie nad Jeziorem Ostrowickim.

Chata szachulcowa z połowy XIX wieku w Ostrowite Prymasowskim.

Widok na fragment Jeziora Ostrowickiego.

Pan Jurek na skrzyżowaniu za Ostrowite Prymasowskim.

Wybraliśmy drogę na Orchowo.

Kwitnący rzepak.

Piękne, asfaltowe, wielkopolskie drogi z absolutnie zerowym ruchem samochodowym.

Podjazd :D

Przez Kinno, Skubarczewo i Słowikowo dojechaliśmy w okolice Rękawczyna, gdzie skręciliśmy w las.

Na drodze do Ostrówka. Tam gdzieś podobno jest jakiś bunkier.

Głęboka dolina w lesie, na dole płynie sobie jakiś strumień. Liście na drzewach przysłaniają niestety widok, ale w rzeczywistości widać dużą różnicę wysokości.

Jezioro bez nazwy w lesie.

Jakoś objechaliśmy różnymi drogami w lesie, kompletnie nie wiedząc gdzie jesteśmy, aż wyjechaliśmy w Rękawczynku.

Stamtąd kawałek tą samą drogą, którą jechaliśmy, aż skręciliśmy na szlak rowerowy biegnący fajnym, szybkim singielkiem wzdłuż Jeziora Kamienieckiego.

Wygłupy na skarpie przy jeziorze :)

Wyjechaliśmy na plaży w Rękawczynie.

Jezioro Kamienieckie z plaży w Rękawczynie.

Następnie do Kamieńca.
Widok z drogi z Rękawczyna do Kamieńca na Jezioro Kamienieckie.

Drewniany kościół w Kamieńcu.

W drodze do Szydłowa zaczął padać deszcz. Najśmieszniejsze, że wszędzie wokół widać było błękitne niebo i w oddali świeciło słońce, tylko na nas padało, a w pewnym momencie zaczęło lać. Przeczekaliśmy trochę na przystanku w Szydłowie po czym pojechaliśmy do Trzemżala i schroniliśmy się pod dachem zabytkowej kuźni. Gdy deszcz ustał ruszyliśmy do Trzemeszna. Przed Trzemesznem było zupełnie sucho, ciepło i świeciło słońce. Wychodzi, że deszcz padał tylko na bardzo małym obszarze - akurat na nas :) Na słońcu na szczęście szybko wyschnęliśmy.

Z Trzemeszna powrót do domu przez Miaty, Wymysłowo, Kalinę, Wierzbiczany do Gniezna.