Środa, 30 kwietnia 2014
   Kategoria Góry

Kotlina Kłodzka 2014 - Dzień 1/5 - Góry Bardzkie

Wreszcie w górach :) W tegoroczną majówkę udało się zebrać całkiem pokaźną ekipę na wyjazd w Kotlinę Kłodzką, którą już odwiedziłem w zeszłym roku.

Wypad rozpoczął się od pobudki o 4.00, a następnie udania się rowerem na dworzec PKP. Po przesiadce w Poznaniu jedziemy Kamieńczykiem do Wrocławia, gdzie następnie błyskawicznie przesiadamy się do pociągu mającego nas zawieźć do Kamieńca Ząbkowickiego.

W Kamieńcu szybki przejazd na kwaterę do Śremu, rozpakowanie się i z powrotem do Kamieńca na zakupy do Biedronki. Przed świętem trzeba zrobić zapasy :)

Trochę rozleniwieni i niewyspani wreszcie wyruszamy w trasę - na terenowy objazd Gór Bardzkich, prawie identyczną trasą jaką pokonałem w zeszłym roku.

Najpierw w kierunku Barda przez Ożary i Janowiec.

Wspinamy się do góry.

Aby z punktu widokowego na skalnym obrywie móc spojrzeć na Bardo.

Z punktu widokowego szybki zjazd do Barda.

Widok na most na Nysie Kłodzkiej w Bardzie.

Przejeżdżamy przez miasto, a następnie odbijamy na rowerowy i pieszy szlak przeprowadzający nas przez najwyższe szczyty Gór Bardzkich.

W okolicach Wilczaka (637 m n.p.m.)

Z Wilczaka stromy, techniczny zjazd singielkiem. W zeszłym roku sprowadzałem rower, w tym całość udało się przejechać z 1 podpórką w miejscu, gdzie kłoda zagrodziła szlak. Jest progres :)

Dalszym fragmentem szlaku docieramy do Przełęczy Srebrnej.

Szybki zjazd do Srebrnej Góry. Na rynku przerwa na wystygnięcie tarcz hamulcowych :)

Końcowy etap trasy wiódł szosami wzdłuż pasma Gór Bardzkich.