Czwartek, 5 czerwca 2014
   Kategoria Ciekawe wycieczki, Góry, Sudety Zachodnie

Sudety Zachodnie 2014 - Dzień 3/7 - Góry Izerskie, PK Doliny Bobru

Dzisiejszy dzień w założeniu miał być lajtowy - trzeba było dać odpocząć nogom po wczorajszej wycieczce. Pierwszym punktem na dzisiejszej mapie trasy był Wysoki Kamień 1058 m n.p.m. - szczyt leżący w Górach Izerskich (w części zwanej Wysokim Grzbietem).
Z Cieplic ruszyliśmy w stronę Szklarskiej Poręby Dolnej. Na początku solidny asfaltowy podjazd.

Następnie w teren i tu już się zaczęło ostre podjeżdżanie na Wysoki Kamień z kulminacją przed samym szczytem - musiałem zrobić z pół minuty przerwy bo czułem, że puls odlatuje w kosmos :) Ale całość podjechana, a muszę przyznać że ten podjazd to nie jest bułka z masłem :P

Początek lajtowy :)

Na Wysokim Kamieniu.

Następnie mały zjeździk i jedziemy w stronę nieczynnej kopalni kwarcu "Stanisław".

Kopalnia.

Przy okazji zaliczyliśmy szybki zjazd po zdradzieckich luźnych kamyszkach w dół kopalni.

Widoczki z okolic kopalni:

Szrenica.

Tam będziemy zjeżdżać.

Powrót na szlak i lecimy dalej.

Na jednym ze zjazdów Sebek łapie laczka - w oponę wbił się ostrokrawędzisty kamyczek. Serwis przebiegł błyskawicznie.

Przez różne wioski i fajny, techniczny odcinek jakąś trasą rowerową wzdłuż skarpy nad rzeką Kamienica udajemy się w stronę Parku Krajobrazowego Doliny Bobru - a konkretnie nad Jezioro Pilchowickie utworzone w poprzez spiętrzenie Bobru przez wybudowanie tamy.

Tama na Jeziorze Pilchowickim wraz z elektrownią wodną.

Malowniczą drogą okalającą jezioro trafiamy na most kolejowy nad Bobrem.

Stamtąd udajemy się do Siedlęcina, którego główną atrakcją jest zabytkowa Wieża Rycerska z XIV wieku.

Z Siedlęcina wracamy do Jeleniej Góry ścieżką rowerową ulokowaną wzdłuż rzeki Bóbr.