Sobota, 29 września 2012 Kategoria >100, Ciekawe wycieczki

Mogilno, Jezioro Wienieckie, Duszno

Na dzisiejszą jazdę zgadałem się razem z Jerzyp1956 oraz Sebekfireman. Trasę wymyślił Sebek, który oprowadzał nas po swojej okolicy. Najpierw z Jurkiem ruszyliśmy do Trzemeszna. Na rogatkach miasta czekał na nas Sebastian. Dalej już wzdłuż jeziora Popielewskiego dojechaliśmy do Wylatowa, znanego swego czasu z tajemniczych kręgów w zbożu. Z Wylatowa ruszyliśmy szosą do Mogilna. Po drodze zbaczając nieco z trasy zahaczyliśmy o stary most kolejowy nad łącznikiem jezior. Po dojechaniu do Mogilna zatrzymaliśmy się najpierw przy klasztorze Benedyktynów, gdzie znalazłem kesza. Potem podjechaliśmy do bardzo ładnego, zadbanego parku koło jeziora z ciekawą fontanną. Z Mogilna ruszyliśmy w stronę jeziora Wienieckiego. Droga wokół jeziora, w większości terenowa daje namiastkę gór w terenie nizinnym. Można potrenować zjazdy i podjazdy. Podobnie było potem na wjeździe na Wał Wydartowski od drugiej strony. W międzyczasie zahaczyliśmy jeszcze o Palędzie Kościelne i zjazd do Palędzie Dolnego gdzie wycisnąłem dzisiejszy max. Odwiedziliśmy ponownie odbudowaną już wieżę widokową w Dusznie. Widoczność dziś niestety niezbyt dobra. W Trzemesznie pożegnaliśmy się z Sebastianem i sam z panem Jurkiem ruszyłem do Gniezna. Dokuczał zimny wmordewind, przez który nie chciało się jechać.

Zdjęcia zapożyczone od Sebastiana, gdyż ja zapomniałem włożyć kartę pamięci do aparatu :(

Nieczynny most kolejowy koło Mogilna © marcingt

Przy fontannie w mogileńskim parku © marcingt

Łąka przy jeziorze Wienieckim © marcingt

grigor86 - Najfajniejszy jest teren wokół jeziora. Nie mam za bardzo zdjęć, ale jest pełno świetnych zjazdów i podjazdów o takim nachyleniu, że można się poczuć jak w górach. Ta łąka wyglądała niewinnie, ale jak z niej zjeżdżałem to myślałem, że się zabiję. A na liczniku prawie 50km/h :P

seba284 - Trzeba było zakupić jakiś sprzęt w teren, bo ileż można jeździć tymi asfaltami :D