Poniedziałek, 24 września 2012 Kategoria Zagranica, Bałkany

Bałkany 2012 - Dzień 10

Bałkany 2012 - Dzień 10/12 - Medjugorje, Mostar
Dziś ostatni rowerowy dzień naszej wycieczki. O poranku ruszamy do centrum Medjugorje zwiedzić tamtejsze sanktuarium. Masy przewijających się turystów, także z Polski.

Kościół pw. św. Jakuba w Medjugorje © marcingt

Dalej już pofałdowaną trasą ruszyliśmy do kolejnego etapu dzisiejszej trasy - Počitelj.

Meczet Hadži-Alija w Počitelj © marcingt

Ruiny twierdzy w Počitelj © marcingt

Widok z twierdzy w Počitelj © marcingt

Zbliżające się wybory lokalne w Bośni i Hercegowinie © marcingt

Po zwiedzaniu starego miasta na początek drogi czekał na nas stromy podjazd. Później trasa była już w większości płaska, aż dotarliśmy do doliny rzeki Neretvy, gdzie czekał na nas długi i dość szeroki zjazd, na którym niektórzy bili swoje rekordy prędkości. Później jeszcze jazda kilka kilometrów i docieramy do Blagaj gdzie jest prawdopodobnie największe źródło w Europie - źródło rzeki Buny zasilającej znacznie większą rzekę - Neretvę.

Zakon Derwiszy i źródło Buny w Blagaj © marcingt

Stamtąd już rzut beretem do Mostaru.

Stary Most w Mostarze © marcingt

Mostar - widok na Stare Miasto © marcingt

Ostatnie spojrzenie na Mostar © marcingt

Na koniec wycieczki impreza pożegnalna na tarasie hotelu.

Bałkany 2012 - Dzień 11/12 - Mostar, droga powrotna
Rankiem ostatnie zakupy przed wyjazdem, pakowanie rowerów, bagaży i o 12.30 ruszamy w podróż powrotną do Polski. Trasa prowadzi przez Bośnię i Hercegowinę (przejeżdżamy przez stolicę - Sarajewo), Chorwację, Węgry (o 23.00 przejeżdżamy przez Budapeszt), później Słowacja i po 4.00 wjeżdżamy do Polski.

Bałkany 2012 - Dzień 12/12 - Katowice, Gniezno
O 10.00 wysiadamy w Katowicach i udajemy się na dworzec PKP. Przed 12.00 wsiadamy do pociągu i po kolejnej całodniowej podróży, wieczorem docieram do domu.