Niedziela, 23 września 2012 Kategoria Bałkany, Zagranica, >100

Bałkany 2012 - Dzień 9

Bałkany 2012 - Dzień 9/12 - Trebinje, Medjugorje
Na dziś dla części uczestników przewidziano najdłuższy etap wyprawy. Cały dystans z Trebinje do Medjugorje mieliśmy do przejechania rowerem. Pierwsze 40km to jazda po płaskim bośniacką drogą krajową. W międzyczasie krótka przerwa w mijanym po drodze monastyrze.

Bośniacka droga krajowa © marcingt

Po drodze cały czas towarzyszyły nam tabliczki informujące o minach.

Tablice ostrzegające o minach © marcingt

Na zakończenie płaskiego etapu mieliśmy przystanek przy sklepo-garażu, gdzie mogliśmy degustować tegoroczne, lokalne wino.

Potem na podjazdach, w upale wcale nie jechało się lepiej!

Za to widoki jak zwykle piękne.

Krajobraz przy drodze Trebinje-Medjugorje © marcingt

Rozciągające się pustkowia © marcingt

Jedziemy kolejne kilkadziesiąt kilometrów, aż wreszcie natrafiamy na zjazd do Rezerwatu Hutovo Blato.

Rezerwat Hutovo Blato © marcingt

Kawałek dalej nareszcie przerwa przy wiejskiej knajpce na uzupełnienie płynów. Przez kilkadziesiąt kilometrów nie było żadnego sklepu, więc prawie wszystkim pokończyły się zapasy.

Jedziemy dalej i w Metkovic wjeżdżamy na 10 kilometrów do Chorwacji. Przy następnym przejściu granicznym celnik chorwacki dziwił się, że chcemy wjeżdżać do Bośni, bo tam są same podjazdy i ogólnie nędza i rozpacz. Jak widać sąsiadujące ze sobą narody bałkańskie bardzo się wzajemnie lubią, mimo że Chorwaci i Serbowie stanowią bodaj połowę obywateli Bośni i Hercegowiny.

Po godzinnej jeździe docieramy do pięknie położonych wzdłuż rzeki Trebižat Wodospadów Kravica, gdzie zażywamy kąpieli w lodowatej wodzie.

Wodospady Kravica © marcingt

Stamtąd pozostało już tylko 10km do miejsca noclegu - Medjugorje.