Poniedziałek, 27 maja 2013
   Kategoria Góry

Kotlina Kłodzka 2013 - Dzień 1/4 - Góry Bardzkie

Od dawna marzyłem o wyjeździe rowerem w nasze góry. Końcem maja terminy pasowały, dzięki czemu mogłem dołączyć do 4-dniowej wycieczki w Sudety Wschodnie obmyślonej przez Sebastiana.

Wcześnie rano pobudka i dojazd na dworzec kolejowy. Z przesiadkami w Poznaniu i Wrocławiu wysiadamy na stacji w Kamieńcu Ząbkowickim. Nie obyło się bez przygód, gdyż po drodze awarii uległa lokomotywa, przez co podróż wydłużyła się o ponad 2 godziny. Z Kamieńca dojeżdżamy kilka kilometrów do miejsca noclegowego, po czym szybko przygotowujemy się do jazdy i ruszamy.

Widok na góry Bardzkie.

Na początek podjazd na Bardzką Górę. Na punkcie widokowym roztacza się ładny widok na Bardo oraz przełom Nysy Kłodzkiej.

Most nad Nysą Kłodzką w Bardzie.

Następnie szlakiem przez Rezerwat Cisowa Góra podążamy w kierunku Srebrnej Góry, po drodze przejeżdżając przez szczyty lub ich okolice: Buczek (552m), Wilczak (637m), Stróża (636m), Łysa Góra (598m). Niektóre zjazdy i podjazdy są tak strome, że kaseta 11-30 nie wystarcza :)

Widok z Wilczaka.

Po drodze nie brakowało także błotnistych przepraw :)

Na przełęczy Srebrnej.

Most nad nieistniejącą już Koleją Sowiogórską obok przełęczy Srebrnej.

Swojski widok :)

Na zjeździe ze Srebrnej Góry osiągam max prędkość 67,15 km/h.

Góry Bardzkie.

Obyło się wbrew zapowiadanym prognozom bez deszczu.