Sobota, 22 września 2012 Kategoria Bałkany, Zagranica

Bałkany 2012 - Dzień 8

Bałkany 2012 - Dzień 8/12 - Dubrownik, Trebinje
Wyjazd jak zwykle w godzinach porannych. Kolejny dzień pięknej pogody. Większość grupy postanowiła drogę z Cavtatu do Dubrownika pokonać łodzią. Najwytrwalsi w składzie Sebastian, Mateusz oraz ja :P przejechaliśmy te 23km rowerem, dzięki czemu nie ominęła nas możliwość sfotografowania Starego Miasta w Dubrowniku z punktu widokowego.

Dubrownik w całej okazałości © marcingt

Nieco bliższy widok na Dubrownik © marcingt

Po dotarciu na miejsce 3-godzinny czas wolny. Niestety były tłumy turystów, przez co nie miałem ochoty szwędać się bez celu po ulicach. Zrobiłem tylko spacer głównymi ulicami, trochę fotek i resztę przesiedziałem w cieniu, bo upał był straszny.

Jedna z nielicznych prawie pustych uliczek w Dubrowniku © marcingt

Wielka Studnia Onofria w Dubrowniku © marcingt

Tłumy turystów w Dubrowniku © marcingt

Z Dubrownika wyjeżdżamy pnącą się w górę drogą w kierunku przejścia granicznego z Bośnią i Hercegowiną. Zaraz po przekroczeniu granicy, mamy do czynienia z lokalnym folklorem w postaci pana z piwkiem przed sklepem, czyli klimaty jak najbardziej swojskie :D

Kawałek dalej doświadczamy wreszcie pierwszych śladów toczących się tu przed kilkunastoma laty walk.

Skutki Wojny w Bośni i Hercegowinie © marcingt

Ruiny wiosek w Bośni i Hercegowinie © marcingt

Schodzenie z drogi było wysoce niewskazane, gdyż wszędzie jeszcze były tablice ostrzegające przed minami.

Tablice ostrzegające przed minami w Bośni i Hercegowinie © marcingt

Po 35km jeździe przez te pustkowia bez śladu żywej duszy, docieramy do większego miasta gdzie mamy dziś nocować w komfortowym hotelu - Trebinje.