Środa, 1 maja 2013
   Kategoria >100, Ciekawe wycieczki

Szlakiem opuszczonych dworków i pałaców

Plany na dzisiejszy dzień początkowo początkowo wyglądały zupełnie inaczej. Rano jednak dostałem info od Sebastiana, że wybiera się na objazd okolicznych opuszczonych budynków - pałaców, dworów, gospodarstw. Wraz z resztą ekipy (w składzie Pan Jurek, Micor, Mateusz) przystaliśmy na propozycję Sebka i po 10 ruszyliśmy na spotkanie do Krzyżówki, gdzie przy okazji zdobyłem kesza.

Dalej śmigamy do Witkowa.

W Witkowie spotykamy się z bikestatowiczami z południowej Polski - Niradhara ,Kajmanem, Jasiep46 oraz towarzyszącym im Jurkiem57.

Jedziemy wspólnie do Arcugowa, zatrzymując się po drodze w Małachowie, przed figurą Izydy.

W Arcugowie nasze drogi się rozchodzą. My ruszamy wcześniej wyznaczoną przez nas trasą na południe, reszta ekipy jedzie w kierunku Czerniejewa, zwiedzać pozostałe pałace naszej okolicy.

Mijając liczne wioski (m.in. Szemborowo, gdzie przy prawie każdej posesji znajduje się staw) dojeżdżamy do ruin pałacu w Unii.

Tam znajduję kolejnego kesza.

Teraz kierujemy się w stronę Strzałkowa.

Zahaczając o wiatrak w Pospólnie.

Kolejnym punktem dzisiejszej wycieczki jest Radłowo z pomnikowym dębem...

Oraz opuszczonym dworem.

Betonową drogą obok lotniska wojskowego udajemy się w kierunku opuszczonego gospodarstwa w okolicy Powidza.

Przez pola...

Widok na Powidz.

I na Jezioro Powidzkie.

W Powidzu przejeżdżamy przez "Dziką Plażę" oraz "Łazienki", gdzie robimy przerwę.
Na rynku zdobywam kolejnego kesza.

Z Powidza do Przybrodzina.

A z Przybrodzina do Wylatkowa i SKubarczewa, gdzie w lesie znajduje się taka twierdza ;)

Tam też podpisuję w logbooku kolejnego kesza.

Zahaczamy jeszcze o Skorzęcin, gdzie w związku z majowym weekendem są tłumy ludzi. Ze Skoja lasami, a potem polami dojeżdżamy do Gniezna.

Uwielbiam takie całodniowe wycieczki ;) Pogoda dopisała, humory też.

Miło było poznać nowych rowerzystów z bikestats ;)

Podziękowania dla Sebka za ciekawą "opuszczoną wycieczkę" i za bułki dla Pana Jurka ;)