Sierpień, 2012

Łubowo, miasto

Czwartek, 16 sierpnia 2012

Kruchowo, Trzemeszno

Pochmurno i niezbyt ciepło.
  Środa, 15 sierpnia 2012

Okolica

Miałem sobie jeszcze zrobić przerwę od jeżdżenia, ale rano nie wytrzymałem i przejechałem krótką pętlę po okolicy turystycznym tempem. Ból dziś o dziwo nie przeszkadzał.
  Poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Czerniejewo, Wierzyce

Dziś na rower wybrałem się z panem Jurkiem i jego wnukiem - Mateuszem. Objechaliśmy trasę do Czerniejewa, potem Wierzyce, dalej nowym asfaltem wzdłuż drogi S5 przez Chwałkówko, Leśniewo, Pierzyska, Woźniki, Skiereszewo do Gniezna.
Ból ścięgna nadal dokucza. Jak zajechałem do domu i zszedłem z roweru niemal nie mogłem iść. Jutro wyprawa do apteki i chyba jednak bez przerwy w jeździe się nie obędzie.
  Niedziela, 12 sierpnia 2012

Wieczorna jazda

Miałem sobie zrobić dziś przerwę, ale jakoś tak wyszło, że godzinkę pojeździłem. Ścięgno achillesa w lewej nodze po wczorajszej wycieczce nadal lekko pobolewa. Jutro spróbuję zmienić ustawienie bloków może coś pomoże.
  Sobota, 11 sierpnia 2012 Kategoria >100

Toruń-Ciechocinek-Radziejów-Skulsk-Powidz-Gniezno

Na wycieczkę z panem Jurkiem w okolice Torunia umówiłem się już w połowie tygodnia. Sobota 11 sierpnia, godzina 5.00 pobudka, szybkie szykowanie i na dworzec na pociąg do Torunia o 6.14. Na miejscu byliśmy jeszcze przed ósmą. Szybki research trasy i jedziemy w kierunku Starego Miasta przez długi most na Wiśle. Z mostu przejeżdżamy na Bulwar Filadelfijski a dalej przez zabytkową bramę w murach obronnych na stare miasto. Godzina jeszcze dość wczesna, więc turystów niewielu i ze spokojem można pojeździć sobie brukowanymi uliczkami, przyglądając się gotyckim perełkom architektonicznym. Po drodze mijamy między innymi Dwór Artusa, polską Krzywą Wieżę, Ratusz Staromiejski, Bazylikę katedralną św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, ruiny zamku krzyżackiego, pomnik Mikołaja Kopernika i wiele innych gotyckich zabytków. Niestety nie mogłem sobie przypomnieć, na której ulicy jest Dom Kopernika. Za kolejny punkt wycieczki obraliśmy uzdrowisko w Ciechocinku. Na miejsce, z braku innych alternatywnych dróg na ogólnikowej mapie Polski dojechaliśmy DK1. Przez większą część podróży mieliśmy wiatr w plecy, więc dojazd był bardzo sprawny. W Ciechocinku podjechaliśmy pod tężnie, później przejechaliśmy nieopodal stacji kolejowej przez deptak i zrobiliśmy przerwę koło parku. Z Ciechocinka postanowiliśmy udać się w drogę powrotną do Gniezna, liczącą około 135km. Wybraliśmy jedyną sensowną trasę, na którą pozwalała nam mapa czyli DW266 przez Aleksandrów Kujawski, Radziejów i Piotrków Kujawski. Po drodze towarzyszyły nam złowrogie deszczowe chmury. Jedna nas dogoniła, ale zdążyliśmy schronić się na napotkanym przystanku autobusowym. Przeczekaliśmy kilka minut, aż przestało padać i ruszyliśmy dalej. Niestety okazało się, że chmura zwolniła i znów ją dogoniliśmy. Trzeba było kilka razy się zatrzymywać i pozwolić chmurze nabrać większego od nas dystansu. Po perturbacjach z chmurami, więcej przygody z deszczem na trasie na szczęście już nie mieliśmy. W Piotrkowie Kujawskim zjechaliśmy z DW266 i wiejskimi drogami jechaliśmy na Skulsk, po drodze mijając fragment Jeziora Gopło oraz kanał ślesiński łączący Gopło z Wartą. W Skulsku skręciliśmy na Wilczogórę, potem Budzisław Kościelny, Anastazewo, Przybrodzin, Powidz (gdzie na rynku zrobiliśmy przerwę na lody). Z Powidza przez Witkowo do Gniezna.

Piątek, 10 sierpnia 2012

Miasto, Czerniejewo

Najpierw runda po mieście i po "Wenecji" z panem Jurkiem, potem sam do Czerniejewa i z powrotem.
  Czwartek, 9 sierpnia 2012

Okolica, miasto

Środa, 8 sierpnia 2012

Trzemeszno, Jastrzębowo

Trasa: Gniezno-Osiniec-Szczytniki Duchowne-Kędzierzyn-Nowa Wieś Niechanowska-Trzuskołoń-Folwark-Piaski-Miaty-Trzemeszno-Rudki-Kozłówko-Kozłowo-Jastrzębowo-Strzyżewo Smykowe-Lulkowo-Jankowo Dolne-Jankówko-Gniezno