Maj, 2013

Niedziela, 19 maja 2013
   Kategoria >100

Terenowo do Ostrowa

W południe z Kubą szybki, terenowy wypad do Ostrowa nad Jeziorem Powidzkim.

Trasa wiodła głównie lasami. Najpierw przez Krzyżówkę i Gaj. Potem lasami w okolicach Skorzęcina, przez Piłkę i mostek-skrót w Wylatkowie, wyjeżdżamy w Przybrodzinie. Stamtąd już rzut beretem do Ostrowa. W Ostrowie krótka przerwa na działce u rodziny Kuby i śmigamy z powrotem. Tym razem wymyśliłem trasę przez Powidz, Wiekowo, Skorzęcin, Sokołowo. Dalej już droga taka sama jak w pierwszą stronę. Połowa dziś w terenie, z czego duża część to solidny piach.

Kuba przed starym młynem wodnym w Piłce.

Mostek-skrót w Wylatkowie.

Na drodze między Sokołowem a Skorzęcinem.

Mapa:

Wieczorem jeszcze pojeździć po mieście z Piotrem (Wenecja i Winiary) i pękła kolejna już stówka :)
  Sobota, 18 maja 2013

Rogowo

Do Rogowa z Panem Jurkiem i Mateuszem. W pierwszą stronę z wiatrem w plecy przez Kowalewo, Rzym, dookoła Jeziora Rogowskiego, Szkółki i Wiewiórczyn.

Cały czas goniła nas granatowa, deszczowa chmura. Na szczęście w porę schroniliśmy się w Parku Dinozaurów - Zaurolandia w Rogowie. Deszczu na szczęście za dużo nie było.

Mateusz w Parku Dinozaurów.

Przeczekujemy deszcz.

Na rynku w Rogowie przerwa pod sklepem. Następnie powrót przez Lubcz, Mięcierzyn, Bożacin (troszkę zboczyliśmy z kursu), przez Lasy Królewskie, Dębówiec do Gniezna.

Przez Lubcz.

W nocy jeszcze na chwilkę do Lasu Miejskiego po założonego dzisiaj kesza. Udało się zdobyć pierwszy certyfikat FTF :)
  Piątek, 17 maja 2013
   Kategoria >100, Ciekawe wycieczki

Szwajcaria Żerkowsko-Czeszewska

Wypad w okolice Żerkowa chodził za nami już od dawna. Wczoraj późnym wieczorem Pan Jurek zaproponował wycieczkę właśnie w tamte rejony. Szybko zająłem się planowaniem trasy, wykorzystując część śladu Sebastiana, wgrałem kesze i nazajutrz można było ruszać.

Początek do Wrześni przez Czerniejewo. Z Wrześni najpierw trasą na Pyzdry po czym skręcamy w prawo i przez fragment Puszczy Biechowskiej (keszowanie) polno-asfaltowymi drogami docieramy do Miłosławia.
Szpaler kasztanowców w drodze do Miłosławia.

Pałac w Miłosławiu.

Z Miłosławia do Czeszewa, gdzie postanowiliśmy przedostać się promem na drugą stronę Warty. Prom w Dębnie w remoncie, więc tam nie pojechaliśmy.

Następny kesz jest już w Czeszewskim lesie. Niestety na złość obok miejsca ukrycia kesza lekcję przyrody urządził sobie pan leśniczy wraz ze sporą grupą leśnych fanatyków. Gryzące chmary komarów szybko nas stamtąd wygoniły.
Rzeka Lutynia w Czeszewskim Lesie.

Na asfalt wyjeżdżamy w Lutyni.

Przy agroturystyce Pan Jurek pierwszym ruchem wyciąga kesza :)

Następnie po kesza przy kościele w Lgowie.

Którego strzegą takie pokrzywy.

Sam Lgów znany jest też z położenia w epicentrum trzęsienia ziemi o sile 4 stopni w skali Mercallego, które miało miejsce 6.01.2012 roku.

No i wjazd na punkt widokowy w okolicy Łysej Góry.

Na punkcie widokowym Pan Jerzy znowu pierwszy odnajduje kesza.

Dalej jest już Żerków.

Następnie zjazd z prędkością grubo ponad 60km/h do Brzóstkowa, gdzie przy kościele szybko odnajduję kolejnego kesza.

Klasycystyczny kościół św. Jana Chrzciciela w Brzóstkowie.

Postanawiam wdrapać się jeszcze raz na górę i pokonać zjazd jeszcze szybciej. Prędkość max 66,49, choć myślę że po odpoczynku nóg dało by radę przekroczyć 70km/h.

Następnie zajeżdżamy do pałacu w Śmiełowie, gdzie mieści się Muzeum Adama Mickiewicza.

Kierunek Pyzdry. Najpierw przekraczamy rzekę Prosnę.

W Pyzdrach troszkę zwiedzania.

Kościół Narodzenia Najświętszej Maryi Panny.

Zespół klasztorny Franciszkanów.

Przystań wodniacka.

Powrót przez Pietrzyków, gdzie rozciąga się ładny widok na dolinę Warty.

Następnie przez niezliczone pola i wioski do Gniezna.

Wycieczka bardzo fajna, widoki przepiękne. Mogłoby tylko nieco mniej wiać, bo dobre pół trasy był wmordewind.

Mapa trasy:
  Czwartek, 16 maja 2013

Jezioro Wierzbiczańskie i Jankowskie

Najpierw montaż rogów Accent, gripów Pro Grip oraz nowej podstawki do licznika Sigma. Co ciekawe sprzedawana oddzielnie podstawka jest dużo lepiej wykonana :) Potem z Piotrkiem nad Jezioro Wierzbiczańskie. Z Lubochni na Kujawki bardzo fajnym singielkiem wzdłuż jeziora. W kilku miejscach trzeba co prawda zejść z roweru, ale ogółem jedzie się bardzo fajnie, bo nie jest zarośnięty.
Ja dziś zrezygnowałem z pływania, Piotrek nie :)

Kokpit. Z rogami jednak jeździ się dużo wygodniej.

Następnie na singletracki, na skarpie nad jeziorem.

Stamtąd terenowo dojechaliśmy nad Jezioro Jankowskie. Trochę posiedzieliśmy na plaży i trasą maratonu MTB dojechaliśmy do Gniezna.

Wieczorem jeszcze przejechałem się rowerem przez las miejski do Gębarzewa.
  Środa, 15 maja 2013

Krzyżówka, miasto, Gębarzewo

Najpierw z Piotrem po zaległego kesza w lesie na Krzyżówce. Siedzimy sobie na parkingu leśnym, a tu nad naszymi głowami przelatuje z jednej strony CASA, z drugiej strony Bryza. Chwilę kręcimy się po lesie, po czym z wiatrem i prędkością >30 km/h dojeżdżamy do Gniezna. Pod sklepem niedaleko mojego domu trafia na nas Micor, z którym jadę dalej do miasta. Średnia się trochę zepsuła przez pieszą rundkę wokół Jeziora Winiary ze znajomymi Dawida. Dalej przez las miejski do Cielimowa i na stację kolejową w Gębarzewie. Micor śmiga w lewo, ja w prawo do domu.

Wtorek, 14 maja 2013

Gębarzewo, Żydowo, miasto

Połowa z Piotrem. Reszta samemu po mieście.
  Poniedziałek, 13 maja 2013

Jankowo, miasto

Wyjeżdżam rowerem, a tu licznik pokazuje 0 km/h. Po przyjrzeniu okazało się że kabelek przy podstawce jest naderwany. W takim miejscu że praktycznie nie da się tego przylutować. Trzeba będzie kupić za 3 dychy podstawkę (zdzierstwo), bo z samego licznika jestem bardzo zadowolony, ale te kabelki to strasznie delikatne są. Biorę więc GPSa i ruszam na plażę do Jankowa. Dojeżdżam na miejsce, chwilę opalam się na plaży i dojeżdża do mnie Sebastian. Następnie trasą maratonu MTB jedziemy do Gniezna. Rundka koło Jeziora Winiary, zdobycie przez Sebastiana kesza i jedziemy na Wenecję. 2 razy objeżdżamy Jezioro Jelonek i Sebek zwija się do pracy, przy okazji zaliczając jeszcze kesza przy Ekonomiku na Chrobrego. Następnie do domu okrężną drogą.

Jezioro Jankowskie © marcingt
  Sobota, 11 maja 2013

Miasto

Z Piotrem. Miało być więcej, ale początkowa lekka mżawka stała się bardziej intensywna, a ulice pokryły kałuże. Po chwili cały przemokłem (nie miałem kurtki), a że zrobiło się chłodno to sobie podarowałem jazdę. Jutro może uda się "wstrzelić" w okno bez deszczu ;)
  Środa, 8 maja 2013

Kujawki, Jezioro Wierzbiczańskie, miasto

Po południu na rower wyciągnął mnie Piotrek z propozycją wypadu nad jezioro. Zaproponowałem Kujawki nad Jeziorem Wierzbiczańskim.

Niecały miesiąc temu była jeszcze tafla lodu :D

Postanowiliśmy popływać. Wytrzymałem z 5 minut :D Piotrek trochę dłużej.

Znowu coś nam latało nad głowami.

Później drogą wokół jeziora dojechaliśmy do skarpy.

Kawałek dalej znaleźliśmy się już przy brzegu jeziora, gdzie przebiegał bardzo fajny singielek :D

Dalej natrafiliśmy na jakieś zabłocone źródlisko. Udało się jakoś przedostać na drugą stronę. Niestety dalej już same krzaki i żrące komary więc zawróciliśmy.

Na krętej drodze przez Wierzbiczanami dogania nas Pan Jurek z Kubą.
Wspólnie wróciliśmy do Gniezna.

Godzinę później wyjeżdżam rowerem jeszcze raz, w celu odebrania od Sebastiana rogów na kierownicę. Towarzyszę Sebkowi w drodze z pracy do Wierzbiczan, po czym z wiatrem dojeżdżam do domu.